SNMF participa la Campania “Fii un pacient ACTIV”
SNMF participa la Campania “Fii un pacient ACTIV”
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/snmf-participa-la-campania-fii-un-pacient-activ/
Miercuri, 24 septembrie, la Bucuresti s-a lansat Campania de informare “Fii un pacient ACTIV”, care are rolul de a informa si promova drepturile pacientilor atat catre beneficiarii de servicii medicale, cat si catre personalul din sistemul medical.
Campania este initiata de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, cu sprijinul ECC Romania – Centrul European al Consumatorilor si al Dr. Florin Ioan Balanica, Consultant Personal de Sanatate, si cu implicarea activa a Societatii Nationale de Medicina Familiei.
La evenimentul de lansare al Campaniei “Fii un pacient ACTIV”, un moment important a fost si discursul vicepresedintelul Societatii Nationale de Medicina Familiei, dr. Sandra Adalgiza Alexiu, care a vorbit, printre altele, de relatia medic-pacient sau de cat de bine isi cunoaste pacientul locul in sistemul medical din Romania.
Medicul a punctat inca odata importanta unei informari corecte a acestuia asupra drepturilor pe care le are.
“Am ales sa incep mesajul meu cu aceasta intonare imperativa “Fii un pacient activ” pentru ca la un moment dat, toti suntem pacienti, chiar si noi, medicii. Noi toti trebuie sa fim pacienti activi si avem nevoie sa ne cunoastem drepturile dar si obligatiile. Intr-un sistem de sanatate construit normal si logic, medicul de familie este cel care se afla cel mai aproape de pacient. Daca reprezentam sistemul ca pe un set de cercuri concentric, pacientul trebuie sa se regaseasca in centru, sistemul sa fie construit dupa nevoile sale. Primul segment aflat apoi imediat in jurul lui este medicul sau de familie, locul unde se rezolva in proportie de circa 85 % in Romania, problemele acestuia, dupa cum sustine Casa Nationala in acest moment. La acest nivel pacientul are cea mai mare sansa sa afle toate informatiile legate de accesul sau, nu numai pentru ca suntem obligati sa afisam in salile cabinetelor noastre drepturile si obligatiile pacientilor si ale medicilor, ci si pentru ca avem ocazia le explicam in fiecare zi ca sa inteleaga care este traseul lor, de altfel foarte intortocheat, prin sistem. Numai fiind bine informati, pacientii nostri vor putea beneficia de serviciile medicale la care au dreptul”, a afirmat dr. Sandra Adalgiza Alexiu, vicepresedintele SNMF.
Campania “Fii un pacient ACTIV” va cuprinde informari de presa, informari directe, online marketing si workshop-uri dedicate pacientilor si specialistilor din sistemul medical.
Informarile directe vor fi indreptate catre pacienti, cu sprijinul asociatiilor de pacienti si asociatiilor de medici de familie, precum si catre personalul din sistemul medical, cu sprijinul asociatiilor profesionale, dar si a spitalelor si clinicilor.
Autor: Adriana Pavel
0 Comentarii