Dezbatere publica la Ministerul Sanatatii despre noul Contract – cadru
Dezbatere publica la Ministerul Sanatatii despre noul Contract – cadru
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/dezbatere-publica-2/
Ministerul Sanatatii organizeaza, la solicitarea medicilor de familie, o dezbaterea publica avand ca tema proiectul de Hotarare de Guvern 2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru.
Ministerul Sanatatii a emis o informare prin care anunta ca:
“In baza prevederilor Legii nr. 52/ 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, Ministerul Sanatatii organizeaza luni, 16 martie 2015, ora 13.00 la sediul Ministerului Sanatatii, o dezbatere publica avand ca tema proiectul de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 400/ 2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2014 – 2015.”
Acest anunt vine dupa ce SNMF si alte organizatii ale medicilor de familie din toata tara si-au exprimat dezaprobarea profunda cu privire la noile modificari ale contractului cadru.
“Modalitatea de colectare a recomandarilor: in format electronic, la adresa de email: propuneri@ms.ro, pana la data de 16.03.2015, cu specificarea articolului sau articolelor din proiectul de act normativ, data trimiterii si datele de contact ale expeditorului”, mai scrie in informarea MS.
Modalitatea de inscriere la dezbatere se face in format electronic, la adresa de email: moancea@ms.ro, pana luni, 16 martie, ora 10:00.
Luarea cuvantului se va face in ordinea inscrierii pentru participare la dezbaterea publica, iar timpul alocat fiecarui vorbitor va fi de 3 minute.
“Potrivit prevederilor art. 7, alin. (10), lit. b) din Legea nr. 52/ 2003,’ b) dezbaterea publica se va incheia in momentul in care toti solicitantii inscrisi la cuvant si-au exprimat recomandarile cu referire concreta doar la proiectul de act normativ in discutie”, mai scrie in informarea ministerului.
Proiectul de act normativ poate fi vizualizat la adresa de web: www.ms.ro, rubrica Legislatie — Transparenta decizionala.
Autor: Adriana Pavel
9 Comentarii
Dragi tineri “Ioana” si “Bogdihw”, cu mai putin tupeu oare se poate ? Cu argumente pertinente, nu doar “avem dreptul!” ? Hai sa privim lucrurile si altfel: medicii care acum ies la pensie si isi lasa, contra unui pret, da, cabinetului la cheie unui medic tanar, au fost obligati cand au inceput ei activitatea sa lucreze la tara. Poate e mai bine sa studiem istoria si sa apreciem sistemul de acum, in care iti poti cumpara cabinet in buricul orasului universitar in care vrei tu. Nu te mai obliga nimeni sa lucrezi la tara, sa lasi familie, copii, casa, prieteni in oras si sa faci naveta saptamanal. Ai optiuni.
Este normala modificarea! Trebuia aplicata demult! In conditiile existente in prezent se incalca dreptul la libera concurenta si libertatea economica! In plus se comit abuzuri din partea CJAS!
Art. 45 din Constituția României prevede faptul că “accesul liber al persoanei la o activitate economică, libera inițiativă și exercitarea acestora în condițiile legii sunt garantate”. Aceste prevederi se coroborează cu prevederile art. 16 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene[1] unde se menționează faptul că “libertatea de a desfășura o activitate comercială este recunoscută în conformitate cu dreptul Uniunii și cu legislațiile și practicile naționale”. Libertatea economică reprezintă condiția realizării celorlalte drepturi fundamentale precum dreptul la viață, la un nivel de trai decent, dreptul la sănătate, educație și cultură[2].
Curtea Constituțională a statuat prin jurisprudența sa faptul că principiul libertății economice nu este un drept absolut al unei persoane ci este condiționat de respectarea limitelor stabilite de lege, limite ce urmăresc asigurarea unei anumite discipline economice ori protejarea unor interese generale, precum și asigurarea respectării drepturilor și intereselor legitime ale tuturor[3]. De asemenea, obligația statului este să respecte dreptul de acces la activitatea economică ci nu obligația de a menține în viața economică o societate comercială prin eforturi publice. De altfel, dreptul oricărei persoane de a desfășura o activitate economică este liber, statul garantând doar accesul neîngrădit la libera inițiativă, precum și exercitarea acesteia[4].
Accesul liber al persoanei la o activitate economică nu înlătură obligaţia comerciantului de a se conforma regulilor de comerţ şi, de asemenea, nu exclude instituirea, prin lege, a sancţiunii confiscării mărfurilor, produselor sau sumelor de bani destinate desfăşurării unor activităţi comerciale ilicite. Sunt sancţionate astfel încălcarea de către comercianţi, persoane fizice sau juridice, a unor norme de comerţ menite să consolideze economia de piaţă şi interesele cetăţenilor în activitatea economic[5].
Accesul liber al persoanei la o activitate economică şi libera iniţiativă sunt garantate în condiţiile în care sunt exercitate potrivit prevederilor legale în materie, iar agentul economic care îşi desfăşoară activitatea în afara acestor reglementări nu poate invoca încălcarea principiului constituţional conţinut de art. 45 din Constituția României. Pe de altă parte, impunerea prin lege a anumitor condiţii unui cetățean străin care solicită prelungirea dreptului de şedere temporară, invocând motive ce ţin de desfăşurarea unei activităţi economice în ţară, această activitate trebuie să aibă o anumită amploare, importanţă ce se demonstrează şi se verifică prin raportarea la o anumită sumă investită sau la un anumit număr de angajaţi[6].
[1] http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do… ;
[2] Ștefan Deaconu – “Drept constituțional” , Editura “C.H. Beck”, București, 2013, pag.225;
[3] Decizia Curții Constituționale nr. 162 din 08.02.2011, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 272 din 19/04/2011;
[4] Decizia Curții Constituționale nr. 431 din 21.10.2004, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1140 din 02/12/2004;
[5] Decizia Curții Constituționale nr. 472 din 04.11.2004, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 52 din 17/01/2005;
[6] Decizia Curții Constituționale nr. 542 din 27.06.2006, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 661 din 01/08/2006;
“Economic”, “comercial”, “comert” ? Pe bune ? Sunteti medic ?
Dreptul la munca nu este ingradit. Cabinet de medicina familiei poate sa-si deschida oricine, oriunde. Chiar si pe Calea Victoriei in Bucuresti sau in Piata Operei in Timioasara vreo 10 unul langa altul. Doar contractul cu casa de asigurari se face dupa anumite criterii si in anumite limite. Ca in mai toate tarile unde existe licente, norme, control al intrarilor in sistem si tot felul de alte astfel de denumiri.
Da, Raluca! Incalca dreptul la libera concurenta si libertatea economica tocmai prin limitarea numarului de medici de catre comisiile din cadrul CJAS! Tocmai acest lucru nu e normal! Limitarea e agreata de tine poate din anumite interese dar nu e agreata de normele de drept european! Si, pentru curiozitatea ta: da, sunt medic si licentiat in drept. In pregatire pentru avocat specializat pe cazuri de malpraxis si drept medical ca sa apar interesele medicilor de persoane si institutii ce le ingradesc activitatea profesionala.
sant revoltat de modul iresponsabil lipsit de orice logica de bun simt prin care MS intelrge sa modifice hotararea de guvern nr 400\2014 privind contractul-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale primare.O sa ajunga medicii de familie sa se omoare unul pe celalalt deoarece aceste modificari propuse de MS vor determina un haos total in medicina de familie.Cei care au ‘gandit’ aceste modificari sant rupti de realitate si nu cred ca au nici o tangenta cu medicina de familie. Cu Stima, Dr.Siara Marius
Primul Ministru chiar nu este mintit , din pacate asa se intampla, medicii de familie in prag de pensie VAND pacientii. Sa nu uite medicii de familie care au experienta ca listele lor cu pacienti provin din dispensarele unde si-au desfasurat activitatea inainte de ’90 si nici de cum nu au fost obligati ca in 6 luni sa inscrie 800 de pacienti. Stimati medici, nu inteleg de ce va faceti dumneavoastra atatea griji pentru medicii tineri ca nu se pot sustine daca nu au un minim de 800 de pacienti! Cati dintre dumneavoastra mergeti la toate cele 21 de domicilii pe care mai mult ca sigur le raportati la casa de sanatate? Eu cunosc cazuri cand pacientii s-au rugat de medicul de familie(6 luni) sa mearga sa ii vada acasa, ca nu puteau din motive de sanatate sa se deplaseze la cabinet; Asta inseamna ca avand prea multi pacienti nu poti sa le asiguri serviciile medicale pentru care oamenii platesc. Ce parere aveti daca ati incerca sa va schimbati putin mentalitatea si sa dati o sansa si celor tineri sa porneasca in viata?
Cam puțin nesimțit d-nul dr.,noi tinerii nu avem loc in orașe ,acestea sunt sub monopolul doctorilor bătrâni care își învârt pacienți între ei fără nici o alta concurenta.Daca tot nu aveți pofta de munca nu lăsați locul liber.
nu doresc hoasul propus de M.S.in medicina de familie,si nici nu doresc sa dispara cabinetele din rural,iar tinerii una ca Dvs. sa mearga la tara ca sint 450 de posturi care asteapta sa aibe medici,numai in judetul ALBA SINT 4-5 LOCALITATI FARA MEDICI SI NU MERGE NIMENI!
dle dr CALATEAN…in rural unde sunt sub 1000 de oameni din care cateva sute asigurati?sunteti egoist,dle dr!stiti bine ca veniturile in astfel de cabinete e fffffffffffffffff mic si nu asigura nici macar traiul de subzistenta,daramite sa ai si o asistenta macar cu jumatate de norma…