Imbunatatirea continua a relatiei cu pacientul, prin intermediul E-Learning
Imbunatatirea continua a relatiei cu pacientul, prin intermediul E-Learning
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/imbunatatirea-continua-a-relatiei-cu-pacientul-prin-intermediul-e-learning/
In psihologia medicala, relatia medic-pacient ocupa un loc central, fiind la baza actului de ingrijire si, in cele mai multe cazuri, fiind o conditie esentiala in procesul de vindecare. Rolul medicului este esential aici, atat din postura de participant, cat si ca factor de sustinere a actului medical. In anumite specialitati medicale, aceasta relatie este chiar mai puternica – dupa cum este cazul si in medicina de familie.
Calitatea interactiunii si a comunicarii dintre medic si pacient influenteaza alte variabile ale actului medical, cat si informatiile despre boala, acuratetea diagnosticului, si, cel mai important, increderea care trebuie sa stea la baza relatiei dintre cele doua parti. Pentru ca un medic de familie sa poata onora increderea si respectul cu care a fost investit de catre pacient, are nevoie de sprijin pentru indeplinirea rolului complex pe care acesta il are in cadrul sistemului medical. Consultatia medicala si toate secventele ei reprezinta un act complex, in care intervin si se suprapun structuri cognitive si emotionale diferite, atat ale medicului cat si ale pacientului. Este vorba despre o comunicare aparte, in care informatiile medicale trebuie sa aiba un grad crescut de acuratete.
Prin urmare, competentele profesionale medicale trebuie permanent actualizate, acestea stand la baza realizarii actului medical si la stabilirea unei directii coerente a indrumarii medico-psiho-sociale a pacientului.
Si, pentru ca in acest domeniu timpul reprezinta principala provocare, ajungem sa ne intrebam: “Care este cea mai eficienta modalitate de perfectionare profesionala continua, care sa raspunda si nevoii de flexibilitate pe care medicul o resimte in societatea actuala?”. E-learning-ul pare a oferi solutia cea mai potrivita: economie de resurse, update de informatii si investitie continua, cu minim de efort in relatia cu pacientul.
In acest context, portalul www.formaremedicala.ro doreste sa stabileasca un cadru propice dezvoltarii unei comunicari eficiente intre medicul specialist si medicul de familie, de pe urma careia sa aiba de castigat cel care este piesa centrala a acestei echipei: pacientul. Plecand de la aceasta premisa, materialele cursurilor disponibile pe portal au fost gandite astfel incat sa raspunda nevoilor medicului de familie, interactivitatea si aplicativitatea cursurilor fiind avantajele cel mai frecvent mentionate de absolventi. Auto-testarea inaintea inceperii cursurilor precum si dupa finalizarea acestora permite o buna evaluare individuala a cunostintelor asimilate. Relevanta informatiilor, studiile de caz de la finalul modulelor si recunoasterea nationala si experienta practica indelungata a formatorilor vin in ajutorul medicilor de familie, pentru ca acestia sa devina mai buni specialisti, ceea ce va avea implicatii pozitive asupra pacientilor, familiilor acestora si comunitatilor in care acestia traiesc.
Dupa cum remarca Dr. John Wynn-Jones, presedintele EURIPA (Asociaţia europeana a medicilor de familie cu practica in mediul rural şi in zone izolate), nu trebuie sa facem greseala de a-i privi pe medicii de familie ca fiind cei ce ofera servicii secundare. Ei sunt „campioni ai generalitatii“ pentru ca trebuie sa se specializeze in mai multe domenii, sunt practicieni super-calificati si au nevoie de training ca toti ceilalti, dupa cum spune presedintele EURIPA.
Prin urmare, perfectionarea continua a competentelor profesionale este vitala, cu atat mai mult cu cat provocarile presupuse de dezvoltarea medicinei de familie sunt numeroase si devin tot mai complexe in fiecare zi. Cu alte cuvinte, calitatea relatiei medic-pacient este direct proportionala cu calitatea informatiilor care stau la baza actului medical.
0 Comentarii