Corpul de control al prim-ministrului urmeaza sa finalizeze la sfarsitul lunii martie controlul la CNAS in legatura cu cardul de sanatate
Corpul de control al prim-ministrului urmeaza sa finalizeze la sfarsitul lunii martie controlul la CNAS in legatura cu cardul de sanatate
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/corpul-de-control-al-prim-ministrului-urmeaza-sa-finalizeze-la-sfarsitul-lunii-martie-controlul-la-cnas-in-legatura-cu-cardul-de-sanatate/
Corpul de control al premierului urmeaza sa finalizeze la sfarsitul lunii martie verificarile efectuate la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) in legatura cu cardul de sanatate, a informat Avocatul Poporului, luni, prin intermediul unui comunicat.
“Corpul de control al prim-ministrului urmeaza sa finalizeze la sfarsitul lunii martie 2017 controlul la CNAS in legatura cu cardul de sanatate, iar Avocatul Poporului va continua sa monitorizeze situatia. Raspunsul Guvernului, ca si al celorlalte autoritati in domeniu, este urmarea demersurilor si a anchetei realizate de catre Avocatul Poporului in anul 2016 si inceputul anului 2017. Sesizarea din oficiu si ancheta Avocatului Poporului au fost initiate dupa aparitia in presa, in luna octombrie 2016, a unor informatii referitoare la blocarea cardului de sanatate, in care se specifica faptul ca nu functioneaza sistemul unic integrat, motiv pentru care medicii de familie nu au putut valida calitatea de asigurat si nici evita cozile de la cabinete”, a precizat sursa citata, conform Agerpres.
Avocatul Poporului a mai precizat ca a transmis in doua randuri intrebari CNAS, care a aratat ca, in conditiile complexitatii si dimensiunilor sistemului, intreruperile nu urmeaza acelasi tipar chiar daca manifestarile la nivelul utilizatorilor externi par similare.
“Conform precizarilor CNAS, componentele sistemului electronic CEASS sunt achizitionate in anul 2012, avand tehnologia anului 2011, iar singurele ‘defecte’ aparute au fost cele rezultate din restartarea logica (restartarea sistemului de operare), defecte remediate prin restartarea fizica a serverelor/echipamentelor care nu au pornit corect serviciile aplicatiei. Reprezentantii Casei au mai sustinut ca tipologia motivatiei invalidarii serviciilor medicale raportate de furnizori este variata si nu are drept cauza unica nefunctionarea sistemului CEASS, motiv pentru care in baza de date nu exista servicii raportate si invalidate din cauza nefunctionarii CEASS. Oficialii CNAS au mai spus ca, in conditiile in care sistemul CEASS nu functioneaza, serviciile pot fi semnate off-line cu cardul, restul fluxurilor ramanand neschimbate”, mai reiese din comunicat, potrivit sursei mentionate.
Conform datelor din sistemul informatic SIUI, in perioada 1 septembrie 2015 – 31 august 2016 s-au validat peste 110 milioane de servicii la nivelul medicinei primare, peste 23 de milioane de servicii de medicina clinica de specialitate in ambulatoriu, aproape 41 de milioane de servicii paraclinice in ambulatoriu, peste 48 de milioane de retete compensate si peste 3,7 milioane de servicii spitalicesti, cifre care atesta ca atat asiguratii, cat si furnizorii de servicii medicale s-au familiarizat deja cu utilizarea sistemelor informatice PIAS, reiese din informatiile prezentate Avocatului Poporului de catre CNAS.
“Dupa intrarea in vigoare a H.G. nr. 792/2016 si H.G. nr 794/2016, a fost implementat un mecanism prin care se reglementeaza modalitatea de raportare si validare a serviciilor medicale pentru perioadele de intrerupere in functionarea PIAS, pentru a asigura accesul neintrerupt al asiguratilor la servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, prin adoptarea mai multor ordine ale presedintelui CNAS. Reprezentantii Casei au mai spus ca, pentru componenta aplicativa, serviciile de mentenanta au fost asigurate pana la data de 15 decembrie 2013, iar pentru componenta hardware si echipamentele de retea si administrare, serviciile de mentenanta au fost asigurate pana la data de 15 decembrie 2015. CNAS a mai comunicat faptul ca, in luna noiembrie 2016, a fost efectuata o diagnoza a PIAS (care cuprinde: sistemul informatic unic integrat, sistemul national al cardului de asigurari sociale de sanatate, sistemul national de prescriere electronica si sistemul dosarului electronic de sanatate al pacientului) in care s-au constatat unele defectiuni, motiv pentru care Casa a inlocuit echipamentele defecte”, a adaugat Avocatul Poporului in comunicatul de presa.
Autor: FormareMedicala.ro
0 Comentarii