Suport IT: Ce optiuni sunt cand sistemele informatice nu sunt accesibile?
Suport IT: Ce optiuni sunt cand sistemele informatice nu sunt accesibile?
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/suport-it-ce-optiuni-sunt-cand-sistemele-informatice-nu-sunt-accesibile/
In sprijinul dumneavoastra am alcatuit un scurt compendiu care acopera situatiile si solutiile corespunzatoare atunci cand sistemele electronice din Sanatate nu pot fi accesate din varii motive.
In cazul unei defectiuni, mentenanta sau atac informatic: potrivit CNAS, serviciile medicale pot fi oferite pacientilor, pana la remedierea situatiei aparute, de catre furnizori in modul offline intrucat cititorul retine amprenta de timp a cardului.
Medicul inscrie reteta pe calculatorul sau, printeaza reteta si o valideaza in propria-i baza de date, ramanand ca la conectarea cu internetul si implicit cu PIAS (Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate), unde se gaseste si aplicatia pentru reteta electronica – SIPE (Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica), sa ”verse” toate retetele prescrise atata timp cat a fost fara legatura de internet sau neconectat la PIAS, cu alte cuvinte, sa le valideze in sistem.
Astfel, in momentul in care cardul redevine functional, aceste servicii pot fi raportate online.
Potrivit normelor de utilizare, dupa introducerea cardului in cititor, se tasteaza PIN-ul de catre asigurat, iar sistemul este pregatit sa pastreze amprenta de timp si numarul de card folosit, fiind inregistrat serviciul prestat.
De la momentul repunerii in functiune a sistemul electronic al cardului national de sanatate (CEAS), serviciile efectuate si operate in aplicatie de furnizori trebuie incarcate in Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), in limita a 72 de ore.
Pentru consultul la domiciliu, prescriptia se elibereaza in sistem offline astfel: medicul va printa inainte de a merge la pacient un numar de retete ”goale”, pe care se afla completate doar datele de identificare ale cabinetului, numele si codul sau de parafa.
Pe aceasta reteta va completa medicamentele necesare, lizibil, obligatoriu cu litere de tipar. “Urcarea” in sistem a unei retete “offline” se face odata cu interconectarea calculatorului la internet si sincronizarea sa cu sistemul; inscrierea pe calculator a unei retete “offline – la domiciliu”.
Se recomanda ca acest lucru sa se faca cat mai rapid dupa prescriere. Important este ca toate retetele prescrise offline sa se regaseasca in sistem la termenul cand se face raportarea la CAS sau macar in raportarea adusa lunar la CAS.
In cazul in care se opreste curentul: Medicul va scrie reteta pe un formular gata tiparit pe care il avea pregatit pentru consultari la domiciliu; la reluarea alimentarii cu curent, va transcrie reteta pe calculator iar daca are legatura la internet o va trimite in sistem.
Pentru situatiile cand nu este acces la internet, se prescrie in regim offline.
Seriile retetelor se dau la inceputul lunii de activitate sau ori de cate ori mai este nevoie (in anumite limite motivate printr-o solicitare scrisa, in situatii particulare). Online se iau direct, iar offline se iau in momentul cand s-a dus raportarea din luna precedenta. Pentru situatia de offline se printeaza in 2 exemplare.
Pentru offline la domiciliu trebuie avut in vedere si faptul ca reteta prescrisa trebuie mai tarziu inregistrata in calculator, la cabinet si ca atare este necesar ca inregistrarea sa existe in registrul de consultatii la domiciliu.
In cazul in care indrumarile de mai sus nu acopera suficient provocarile dumneavoastra legate de accesul la sistemele electronice, va asteptam intrebarile in sectiunea de comentarii de mai jos. Ne straduim sa raspundem cat mai repede printr-un articol documentat.
Autor: Dorel Filip
1 Comentarii
Cand nu exista curent electric la cabinet cum introducem consultatia semnata cu cardul pacientului (calculatorul si cititorul de carduri nu sunt functionale fara curent) ???? Reteta o scriem pretiparita si o introducem mai tarziu in sistem dar ea trebuie semnata cu cardul pacientului !!!!
Fara curent electric nu putem introduce decat consultatii si retete offline la copii deoarece acestea nu trebuie semnate cu cardul !