Industria tutunului, in plin asalt asupra medicilor pe care incearca sa ii intoarca la o situatie din anii ’50
Industria tutunului, in plin asalt asupra medicilor pe care incearca sa ii intoarca la o situatie din anii ’50
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/industria-tutunului-in-plin-asalt-asupra-medicilor-pe-care-incearca-sa-ii-intoarca-la-o-situatie-din-anii-50/
Asociatiile medicale profesionale ale Initiativei 2035-Prima Generatie Fara Tutun a Romaniei denunta incercari succesive de interferenta a industriei tutunului in adoptarea politicilor de sanatate publica prin influentarea evenimentelor medicale si folosirea de organizatii-paravan.
Inca de la inceputul anului 2018,cele peste 350 de organizatii membre ale Initiativei 2035 Fara Tutun – asociatiile medicale, academice, liderii facultatilor de medicina, organizatiile de tineret si copii, au solicitat printr -un document de pozitie autoritatilor romane sa initieze modificarile legislative care sa adreseze situatia de “urgenta de sanatate publica” reprezentata de consumul de tutun in randul adolescentilor si tinerilor in Romania.
Ulterior acestei pozitii clare si exprimate fara echivoc am observat, fara surprindere, asaltul agresiv cu iz comercial al industriei tutunului.
Campanii ale anumitor canale media care beneficiaza de diverse forme de sponsorizare din partea industriei tutunului, folosirea de jurnalisti si bloggeri care induc opiniei publice ideea ca tutunul poate fi sanatos, sponsorizari de evenimente unde participa tinerii, incalcarea constanta a politicii din social media care interzice promovarea oricarui produs din tutun, publicitate extinsa in spatiul public(in ciuda afirmatiilor ca s-ar tinti doar fumatorii adulti) – toate acestea sunt menite sa normalizeze consumul de tutun, sa blocheze si sa discrediteze eforturile organizatiilor cu preocupare constanta pentru reducerea consumului de tutun in Romania.
Documentul de pozitie emis de “Initiativa 2035 Fara Tutun” poate fi consultat integral AICI.
Autor: FormareMedicala.ro
0 Comentarii