Medic de familie: Suntem in a 15-a zi de cand nu functioneaza PIAS | UPDATE: In a 18-a zi de avarie se va incerca restartarea sistemului
Medic de familie: Suntem in a 15-a zi de cand nu functioneaza PIAS | UPDATE: In a 18-a zi de avarie se va incerca restartarea sistemului
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/medic-de-familie-suntem-in-a-15-a-zi-de-cand-nu-functioneaza-pias/
UPDATE: Desi medicii sustin ca sistemul informatic nu functioneaza de 17 zile consecutive, oficialii CNAS spun ca problemele au inceput abia in data de 5 iulie. Potrivit purtatorului de cuvant al institutiei, in data de 18 iulie se va desfasura o prima tentativa de restartare a programului.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Medicii de familie s-au saturat. Sistemul informatic de sanatate nu functioneaza de zile bune, iar ei nu mai pot sa faca fata situatiei. Cum nu pot raporta seriviciile medicale, se tem ca nu isi vor primi nici deconturile. In ultimele zile, pe retelele de socializare sunt zeci de astfel de mesaje din partea medicilor din toata tara care se arata disperati si neputinciosi.
“Suntem in a 15-a zi de cand nu functioneaza Platforma informatica de asigurari de sanatate (PIAS) si a zecea de cand CNAS a binevoit sa recunoasca acest lucru. Din cauza nefunctionarii sistemului nu putem raporta serviciile efectuate in iunie, nu putem primi deconturile pentru serviciile medicale raportate (cine a apucat sa raporteze) deci nu putem factura, prin urmare nu putem primi contravaloarea acestora.
Ca urmare, nu vom avea cum sa facem la timp plata utilitatilor si taxelor pentru salariile angajatilor.”, a scris medicul de familie Sandra Alexiu, presedintele AMFB, luni, pe pagina sa de Facebook.
Ultima informare venita din partea CNAS privind nefunctionalitatea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) dateaza din data de 10 iulie. De atunci, mai spun medicii, situatia inca nu s-a remediat.
Etichete:PIAS, sistem informatic de sanatate, servicii medicale, CNAS
Autor: Adriana Pavel
4 Comentarii
Se poate rezolva foarte simplu CNSAS sa mareasca timpul de validare de la 72 de ore pana la cat crede ca dureaza nefunctionarea PIAS sau sa se faca decontarea serviciilor pe baza tabelului de înregistrarea pacientilor in baza de date electronica in ordinea prezentarii in care apare la sintagma SEMNAT numarul cardului pacientului – aceasta fiind DOVADA ca pacientul a beneficiat de servicii medicale.
Nu inteleg de ce se plang NUMAI MEDICII DE FAMILIE de nefunctionalitatea PIAS ????. Celelalte SPECIALITATI ce fac , cum se descurca , cum isi VALIDEAZA serviciile ???. Cred ca se poate rezolva foarte SIMPLU , – CNAS sa mareasca timpul de 72 de ore in care se pot valida serviciile , sau prin ORDIN sa se deconteze serviciile pe baza TABELULUI de inregistrare a pacientilor in baza de date in ordinea prezentarii si unde apare SEMNAT cu CARDUL si numarul de identificare al cardului al fiecarui pacient. SOLUTII sunt in asemenea situatii , numai sa se caute !!!.
Bun ziua tuturor colegilor,
Conform comunicatului cnas din 10.07.2019 “serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019”; in data de 18.07.2019 minunatul cnas da un nou comunicat in care afirma, la punctul 4 ca “Tot conform legislației în vigoare, pentru intervalul de timp în care platforma informatică a fost declarată indisponibilă se face derogare de la regula transmiterii serviciului efectuat în interval de trei zile lucrătoare după data acordării serviciului respectiv, urmând ca transmiterea către PIAS să se poată efectua până la termenul de raportare a întregii activități pe lunii iulie 2019, după încheierea acestei luni. Acest termen este diferențiat pe categorii de furnizori de servicii medicale”. Nu stiu din ce categorie faac parte mediii de familie, dar, in cursul dupa-amiezii de 18.07.2019 am incercat, conform primului comunicat sa validez servicii inepand cu 05.07.2019 si surpriza: am primit raspuns ca serv iciile se valideaza in 72 de ore de la acordare (am dovada sub forma unei poze pe telefon)!!! Deci ori cnas nu cunoaste legea cand da comunicate ori o cunoaste dar o ignora (daca tot firm ca “Tot conform legislației în vigoare…” ar face bine sa respecte ceea ce spune legea) ! Asta suna a fals in declaratii si fals intelectual!
Pentru mine persista o intrebare – pana cnd ne vom mai lasa mintiti si furati?
Programul merge foarte prost . Dacă până acum mai mergea târâș grăpiș acum e in coma. Nu știm dacă ne vor mai valida serviciile înregistrate.?