Se solicita modificari legislative privind publicitatea si promovarea produselor din tutun
Se solicita modificari legislative privind publicitatea si promovarea produselor din tutun
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/se-solicita-modificari-legislative-privind-publicitatea-si-promovarea-produselor-din-tutun/
Peste 350 de organizatii non-guvernamentale, medicale, academice, de protejare a drepturilor tinerilor si copiilor, membre ale ‘Initiativei 2035 – Prima generatie fara Tutun a Romaniei’, solicita Parlamentului si Guvernului Romaniei adoptarea de urgenta a modificarilor legislative care sa indeparteze orice surse de publicitate si promovare, directa si indirecta, pentru produsele din tutun.
Potrivit Agerpres, semnatarii apelului cer si modificarea si completarea ‘urgenta’ a legislatiei din domeniul reducerii consumului de tutun in ceea ce priveste utilizarea produselor din tutun, nicotina sau tigari electronice in spatiile publice inchise, adoptarea de politici fiscale ‘uniforme’ pentru toate produsele din tutun, dar si directionarea taxelor suplimentare aferente in campanii educationale la nivel national adresate prioritar grupei de varsta de debut a consumului de tutun, 13-15 ani, precum si pentru sprijinirea renuntarii la fumat.
“Ultimele anchete epidemiologice au indicat o situatie grava in ceea ce priveste consumul de tutun in randul copiilor si adolescentilor din Romania: aproape jumatate de milion de copii romani cu varsta intre 10 si 18 ani (477.050), reprezentand aproximativ un sfert din totalul copiilor din aceasta categorie de varsta, au incercat cel putin o data in viata sa fumeze (Studiu Unicef 2015). 14,6% dintre copiii scolarizati cu varsta intre 13 si 15 ani fumeaza actual tutun (au afirmat ca au fumat in ultimele 30 de zile), ceea ce inseamna ca aproximativ 90.000 de copii (90.699) din aceasta categorie de varsta au sanse mari de a deveni in curand fumatori zilnici (WHO Global Youth Tobacco Survey 2017). 30.690 copii cu varsta de 15 ani, reprezentand 14% din totalul acestei categorii de varsta, fumeaza deja zilnic (WHO Health Behaviour in School-aged Children 2014). Dincolo de impactul de netagaduit asupra starii de sanatate a populatiei din Romania, rezultatele celui mai recent studiu de impact economic publicat in anul 2018 si realizat pe 152 de tari ale lumii arata ca Romania aloca anual 4.2% din PIB-ul sau si 5% din totalul cheltuielilor sistemului de sanatate pentru costuri directe si indirecte asociate consumului de tutun. 24 de miliarde de lei a reprezentat, la nivelul anului 2012, impactul devastator al consumului de tutun asupra economiei Romaniei”, afirma semnatarii apelului confrom sursei citate.
Cea mai eficienta strategie, conform recomandarilor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, este descurajarea debutului consumului acestor produse, existand metode si instrumente eficiente si specifice.
Etichete: produse din tutun, publicitate produse din tutun, legea antifumat
Autor: Adriana Pavel
0 Comentarii