Se propun reguli stricte pentru publicitatea in social media a medicamentelor fara prescriptie

17/09/2024
Se propun reguli stricte pentru publicitatea in social media a medicamentelor fara prescriptie

Se propun reguli stricte pentru publicitatea in social media a medicamentelor fara prescriptie

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/se-propun-reguli-stricte-pentru-publicitatea-in-social-media-a-medicamentelor-fara-prescriptie/

Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale (RASCI) vorbeste despre necesitatea actualizarii legislatiei privind publicitatea medicamentelor fara prescriptie medicala (OTC) in Romania.

Astfel, se propune extinderea publicitatii digitale pentru aceste medicamente in cadrul legislativ existent, intr-un ‘mod controlat si sigur’, pentru a proteja si informa corect consumatorii si pacientii.

Propunerea RASCI vizeaza modificarea OMS 194/2015, care in prezent interzice publicitatea medicamentelor OTC pe retelele de socializare si pe alte platforme online.

“In contextul cresterii exponentiale a utilizarii internetului si a retelelor sociale in viata cotidiana a pacientilor si consumatorilor din Romania, integrarea acestui mediu in strategia de comunicare si promovare a medicamentelor OTC este esentiala. Promovarea medicamentelor OTC in mediul digital este nu doar o adaptare la realitatile moderne, dar si o oportunitate de a oferi pacientilor si consumatorilor romani acces la informatii corecte si verificate, contribuind astfel la educarea si responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, presedinte RASCI, potrivit unui comunicat de presa.

Masurile propuse includ reguli stricte si specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC in social media si aplicatii mobile, aliniate cu practicile din alte state membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Franta si Belgia.

Printre principalele modificari se numara:

• implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care sa asigure promovarea corecta si evitarea practicilor inselatoare;
• dezactivarea optiunilor de interactiune publica (comentarii, evaluari, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare;
• elaborarea unui ghid specific de instructiuni adaptat fiecarei platforme digitale, care sa asigure claritate si coerenta in promovarea medicamentelor OTC, dar si sanctionarea corespunzatoare a oricaror abateri.

Potrivit RASCI, prin introducerea unui sistem de avizare prealabila si monitorizare post-implementare, s-ar asigura atat o informare corecta a publicului, cat si un suport important pentru activitatea autoritatilor, permitandu-le sa monitorizeze si sa controleze mai eficient continutul promovat online.

“Astfel, aceasta initiativa ar urma sa contribuie la protejarea consumatorilor si pacientilor si la consolidarea increderii in informatiile disponibile pe platformele digitale” mai transmite sursa citata.

Etichete: medicamente fara prescriptie, OTC, publicitate medicamente social media

autor

Autor: Adriana Pavel

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri medicale: