E-learning-ul, metoda moderna de invatare: La vremuri noi, metode noi
E-learning-ul, metoda moderna de invatare: La vremuri noi, metode noi
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/e-learning-ul-metoda-moderna-de-invatare-la-vremuri-noi-metode-noi/
„Invatati, invatati, invatati”. Ni s-a tot spus asta de-a lungul vremii. Nu prea ni s-a zis intodeauna si cum sa invatam eficient. Asa ca, am invatat cum am putut mai bine, in principal prin metode de studiu clasic. Adica, in cuvinte simple, am stat cu « burta pe carte» si ne-a prins bine. Asa am devenit profesionistii care suntem, am deprins bazele medicinei, apoi ne-am perfectionat continuu.
Dar, timpurile moderne vin cu metode moderne. Una dintre metodele de invatare care dau rezultate si au avantaje recunoscute pe plan international este e-learning-ul. In principal, e-learnining-ul desemneaza orice metoda de invatare online, fara intalnire fata in fata intre cursant si formator. Este prescurtarea din engleza: e (electronic) + learning (invatare).
Cursurile online vin in completarea informatiei scrise si sunt complementare metodelor clasice de invatare. Cursurile online sunt un nou sistem de învatare de tip constructivist. Actul de însusire a cunostintelor si deprinderilor presupune eforturi proprii ale fiecarui cursant pe baza unui material interactiv.
www.formaremedicala.ro – Program de Educatie Medicala Continua isi propune sa ofere medicilor de familie formare medicala GRATUITA, interactiva, prin acces internet, cu continut educational bogat, oferit de formatori cu experienta si recunoastere pe plan national.
Programul de Educatie Medicala Continua (EMC) a fost initiat in cursul anului 2000, beneficiind la inceput de finantare din partea Biroului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP), caruia i s-au adaugat ulterior diferiti alti finantatori. Scopul acestui program de formare profesionala continua a fost initial acela de a contribui la cresterea competentelor profesionale ale personalului medical de toate nivelele.
Parte din competentele profesionale ale personalului medical pot fi dobandite si prin metode de invatare online. Nu exista statistici in Romania pentru a afla cati medici au urmat cursuri EMC prin sistemul de e-learning. Dar, tendinta este ca tot mai multi medici sa inteleaga avantajele acestui tip de invatare. In Europa statisticile sunt in favoarea acestui tip de invatare, medicii preferandu-l pentru avantajele sale exprimate concret in: timp, bani, flexibilitate, interactivitate.
Timpul inseamna bani. Cursurile de educatie medicala continua in sistem e-learning permit acces direct, prin conectare la internet. Astfel, economia de timp este semnificativa.
Oriunde, oricand. Da, puteti parcurge un curs EMC online oricand si de oriunde, daca aveti legatura internet. Cursurile online nu presupun deplasarea. Totul se afla acum la o distanta de un click.
Flexibilitatea este un al avantaj al sistemului de invatare online.
Interactivitatea cursurilor online este un alt avantaj. Maniera de prezentare a informatiilor este una moderna, dinamica. Informatiile principale sunt scoate in evidenta, memorarea lor fiind mai usoara.
Luand in considerare toate avantajele de mai sus, nu este de mirare ca aceasta metoda de invatare moderna castiga tot mai multi adepti.
Potrivit studiilor realizate în 2010 cu privire la acest mod de învăţare[1], care citează datele oferite de Consiliul de Acreditare al activităţilor EMC (ACCME), în S.U.A. spre exemplu, numărul orelor de studiu petrecute pe internet pentru obţinerea de credite EMC s-a triplat în numai 6 ani, numărul medicilor care au participat la activităţi online de formare profesională crescând de 10 ori în aceeaşi perioadă[2].
Mai mult decât atât, conform ultimelor statistici pe această temă, perfecţionarea profesională şi obţinerea de credite EMC online îşi va menţine trendul crescător la nivel internaţional. Până în 2016 se estimează că medicii vor obţine via internet aproximativ 50% din necesarul de credite[3].
Fiindca in Romania cursurile online sunt relativ noi, va recomandam sa studiati cu atentie atunci cand luati decizia de a urma un curs EMC online. Garantia unei institutii de prestigiu este un avantaj. De asemenea, rezultatele obtinute (imbogatirea cunostintelor si atestarea prin diplome si credite EMC) trebuie analizate pentru o decizie corecta.
Despre creditele EMC
Indiferent de ţara în care se află, pentru a putea continua să profeseze, medicii trebuie să obţină anual un anumit număr de credite EMC (educaţie medicală continuă). Punctajul variază în funcţie de fiecare stat, fiind stabilit de anumite instituţii din domeniul medical. La noi in ţară, instituţia competentă este Colegiul Medicilor din România, care e responsabilă de impunerea unor standarde şi criterii de asigurare a calităţii actului profesional al cadrelor medicale.
Numărul minim de credite pe care medicii din România trebuie să îl strângă este de 200 de credite EMC, care pot fi cumulate în decursul a 5 ani (40 de credite EMC pe an).
Punctajul poate fi obţinut prin participarea la diferite activităţi dedicate dezvoltării profesionale continue, precum: participare la congrese
- seminarii sau alte tipuri de evenimente educative din domeniul medical
- abonarea la publicaţii medicale (de interes pentru aria de specializare aleasă)
- publicarea articolelor medicale în reviste de specialitate
- susținerea examenelor de grad profesional
- absolvirea de cursuri de formare profesională online şi offline.
Acum, prin www.formaremedicala.ro, medicii de familie pot obţine gratuit şi interactiv, credite EMC pentru diverse arii de patologie.
La vremuri noi, metode noi. Cursurile online sunt o metoda eficienta de a fi in pas cu vremurile si de a ne asigura o pregatire medicala moderna, cu metode actuale, interactive si recunoscute international.
[1] Linda Casebeer, Jennifer Brown, Nancy Roepke, Cyndi Grimes, Blake Henson, Ryan Palmore, U Shanette Granstaff and Gregory D Salinas, “Evidence-based choices of physicians: a comparative analysis of physicians participating in Internet CME and non-participants”, publicat pe BMC Medical Education (www.biomedcentral.com), 10 iunie 2010.
[2] conform Idem.
[3] potrivit Journal of Continuing Education in the Health Professionsions, martie 2010, citat de www.education-portal.com.
0 Comentarii