Avalansa de reclame la medicamente pe canalele media
Avalansa de reclame la medicamente pe canalele media
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/avalansa-de-reclame-la-medicamente-pe-canalele-media/
Statisticile spun ca, in fiecare zi, spoturile industriei farmaceutice cumuleaza 23 de ore, pe cele 60 de canale media din Romania, iar romanii vizioneaza intr-un an milioane de reclame la medicamente, suplimente alimentare si dispozitive medicale.
Astfel, in conditiile acestei avalanse de reclame, promovarea medicamentelor trebuie sa fie reglementata in mod adecvat, sa fie echilibrata si sustinuta in mod corespunzator de surse de informatii complete si validate stiintific si in acelasi timp sa fie bine inteleasa.
Promovarea medicamentelor este reglementata diferit in fiecare tara, dar este guvernata de aceleasi principii. Aceasta trebuie facuta in mod responsabil, etic si la cel mai inalt standard, pentru a se asigura utilizarea in siguranta a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, in conformitate cu legislatia in vigoare.
La Bucuresti, saptamana a debutat cu conferinta PRIA Drugs and Medicine Publicity, aflata la editia a 5-a aniversara, un eveniment care se bucura de o atentie deosebita din partea comunitatii farma, asociatiilor de pacienti si a altor actori importanti din sistemul de sanatate public si privat.
Fiind editie aniversara, organizatorii au pregatit si o decernare a premiilor pentru cei care au avut o preocupare d pentru respectarea unor principii sanatoare privind publicitatea medicamentelor si dispozitivelor medicale, precum si a suplimenteleor alimentare si a dermato-cosmeticelor.
In cadrul conferintei au fost dezbatute teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, alaturi de toti cei implicati, precum: legea publicitatii la medicamente si dispozitive medicale, codurile de conduita respectate de industria farmaceutica, codul etic pentru marketingul in industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societatilor profesionale, rolul lanturilor farmaceutice, reglementarea publicitatii suplimentelor alimentare, reglementarea publicitatii dermatocosmeticelor. De asemenea, in cadrul evenimentului s-a vorbit si despre rolul mass mediei si al retelelor sociale.
Potrivit organizatorilor, scopul din spatele reglementarilor din publicitatea medicamentelor este: sa incurajeze utilizarea rationala a medicamentelor, prin prezentarea obiectiva a acestora si fara a le exagera proprietatile; de a asigura ca acestea sunt promovate corect in ceea ce priveste beneficiile lor, fiind in acord cu informatiile enumerate in rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura ca publicitatea medicamentelor nu este inselatoare.
Totodata, scopul conferintei PRIA Drugs and Medicine Publicity este acela de a incuraja publicitatea si promovarea medicamentelor in mod responsabil, etic si la cel mai inalt standard, pentru asigurarea utilizarii in siguranta a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Etichete: publicitate medicamente, reclame la medicamente, medicamente social media, reclame tv medicamente, conferinta pria
Autor: Adriana Pavel
0 Comentarii