Medicii de familie considera functionarea cardului de sanatate drept “nesatisfacatoare”
Medicii de familie considera functionarea cardului de sanatate drept “nesatisfacatoare”
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/medicii-de-familie-considera-functionalitatea-cardului-de-sanatate-drept-nesatisfacatoare/
Dupa ce Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a emis o informare de presa in care este afirmata eficienta sistemului plus “promptitudinea si profesionalismul” cu care au intervenit specialistii Casei in rezolvarea problemelor aparute in utilizarea cardului, medici de familie au luat atitudine si spun ca lucrurile nu sunt nici pe departe de a fi asa.
Conform comunicatului remis de SNMF, activitatea in cabinetele medicilor de familie a fost marcata astazi, 4 mai, de numeroase disfunctionalitati atunci cand a venit vorba de utilizarea cardului de sanatate.
“Cardurile neactivate pana la aceasta data au fost aproape imposibil de activat. Medicii din toata tara au primit doua tipuri de erori, ambele facand imposibila activarea cardurilor (UM indisponibila si Token – lipsa).
Consultatiile efectuate cu cardul au fost extrem de greu de efectuat, prelungind consultatia pana la o ora, acolo unde acestea au putut fi efectuate.
Consultatiile copiilor au putut fi efectuate, dar cum la farmacie, la eliberarea retetei este necesar cardul de sanatate al apartinatorilor, si acestia au avut de suferit.
Pacientii care nu au primit sau au refuzat cardurile de sanatate, nu au putut procura in timp util adeverintele necesare de la Casele Judetene de Asigurari de Sanatate”, scrie in comunicatul SNMF.
“Consideram o lipsa de respect din partea CNAS atat pentru pacienti, cat si pentru toti furnizorii de servicii medicale sa implementeze fara informare si fara niciun fel de pregatire acest sistem! Daca s-a stiut ca vor fi mii de interogari ale sistemului pe secunda, de ce nu s-a acceptat utilizarea sistemului cu card in paralel cu vechiul tip de consultatie pana la corectarea tuturor erorilor si reglementarea situatiilor speciale?”, mai scrie in comunicatul Societatii Nationale de Medicina Familiei.
Informarea de presa venita din partea reprezentantilor medicilor de familie se incheie cu “solicitarea de urgenta a modificarii abordarii implementarii sistemului cu informarea judicioasa a tuturor asiguratilor, functionarea in paralel pana la corectarea erorilor si explicatii oficiale privind pregatirea deficitara si proasta implementare a sistemului!”.
2 Comentarii
SI ACUM IN IULIE,(ASTAZI 24 07 2015 )NE LOVIM ZILNIC DE PROSTA FUNCTIONARE A SISTEMULUI;CEAS NU ESTE ACCESIBIL PE TOATA DURATA ORELOR DE CONSULTATII,CEEACE DUCE LA LIPSA VALIDARII SERVICIILOR CU CARDUL,CELE MAI PROASTE ZILE ALE SAPTAMANII FIIND LUNI SI VINERI!OARE DE CE?!!
Foarte prost merge ,nu am putut face nici o consultatie din cauza cardurilor care merg prost.numai cu reteta simpla.