Medicii de familie sustin demersurile impotriva publicitatii inselatoare a suplimentelor alimentare
Medicii de familie sustin demersurile impotriva publicitatii inselatoare a suplimentelor alimentare
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/medicii-de-familie-sustin-demersurile-impotriva-publicitatii-inselatoare-a-suplimentelor-alimentare/
Publicitatea inselatoare la suplimentele alimentare a luat un avant extrem de nociv in ultimii ani. Medicii de familie se arata ingrijorati de acest fenomen.
“Suplimentele alimentare reprezinta un punct nevralgic in activitatea noastra ca medici de familie. Am tot incercat sa clarificam aceasta problema, am discutat cu reprezentanti ai altor societati profesional medicale si cam toti au spus acelasi lucru: nu stim ce sa ne facem. Sigur, cunoastem importanta suplimentelor alimentare si recunastem faptul ca anumite suplimente alimentare au o reclama corecta. Dar, ce ne facem cand sunt foarte multe reclame despre care nu as spune ca sunt doar inselatoare, ci care pun viata pacientului in pericol”, a declarat medicul de familie Daciana Toma din partea Societatii Nationale de Medicina Familiei.
Unele reclame sunt construite intr-un mod atat de persuasiv, incat numarul celor care iau „de bun” ce aud si ce vad la televizor sau pe social-media este tot mai mare.
“Am vazut zilele trecute o reclama care este frecvent data la televizor care suna de genul: “Daca aveti palpitatii si aveti o respiratie dificila, luati suplimentul X“. Va spun ca daca este vorba despre o fibrilatie atriala, de o tulburare de ritm, poti sa mori din cauza unui infarct sau AVC daca alegi sa iei acel supliment fara sa te duci la doctor”, a mai precizat dr. Daciana Toma.
Luni, la Bucuresti are loc conferinta PRIA Drugs and Medicine Publicity, editia cu numarul 5. In cadrul conferintei s-au dezbatut teme precum: legea publicitatii la medicamente si dispozitive medicale, codurile de conduita respectate de industria farmaceutica, codul etic pentru marketingul in industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societatilor profesionale, rolul lanturilor farmaceutice, reglementarea publicitatii suplimentelor alimentare si rolul mass mediei.
La eveniment au luat parte membri importanti ai comunitatii pharma, reprezentantii asociatiilor de pacienti, lideri ai societatilor profesional – medicale si multi alti actori importanti din sistemul de sanatate public si privat.
“Dumneavoastra faceti demersuri si tot ce va sta in putere sa schimbati comportamentul intr-unul corect, astfel ca noi, corpul medical, iar aici nu vorbsc doar in numele medicilor de familie pentru ca am discutat cu reprezentanti si ai altor societati profesionale, ne dorim sa va ajutam in acest demers. Haideti sa ne intalnim odata sa vedem, poate impreuna reusim sa facem lucrurile sa mearga pe fagasul corect”, a mai precizat medicul de familie Daciana Toma in incheierea mesajului sau in cadrul conferintei PRIA Drugs and Medicine Publicity.
Etichete: medici de familie, publicitate inselatoare medicamente, reclame la medicamente, suplimente alimentare
Autor: Adriana Pavel
3 Comentarii
La tv in 10 min de publicitate, sunt 16 reclame la suplimente! Nu este normal asa ceva. Sa fie interzise toate
Stop publicității la medicamente!
Ei ați ajuns la vorbea mea! Interzicerea reclamelor la medicamente și suplimente alimentare nutritive ,care vindeca ! Nu așa ceva nu te vindeca !