Presedintele CMMB: Cea mai importanta latura a comunicarii o reprezinta comunicarea cu pacientul
Presedintele CMMB: Cea mai importanta latura a comunicarii o reprezinta comunicarea cu pacientul
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/presedintele-cmmb-cea-mai-importanta-latura-a-comunicarii-o-reprezinta-comunicarea-cu-pacientul/
Multe dintre problemele care sunt in prezent in sistemul de sanatate romanesc ar fi rezolvate in cazul in care comunicarea medicilor si a personalului medical cu pacientii ar fi ameliorata, este de parere Dr. Catalina Poiana, presedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucuresti.
“Suntem deficitari atat in ceea ce priveste comunicarea intre noi medicii, suntem deficitari in ceea ce priveste comunicarea intre diversele parti ale echipei medicale pentru ca un act medical de succes se face in echipa si in echipa intra medicul, asistenta, intra infirmierul. Sunt foarte multe categorii care trebuie sa lucreze coordonat, care trebuie sa colaboreze si care in primul rand trebuie sa comunice. Dar poate cea mai importanta latura a comunicarii o reprezinta comunicarea cu pacientul si cred ca multe, multe dintre problemele care sunt la ora actuala in sistemul de sanatate romanesc ar fi rezolvate daca aceasta comunicare a medicilor si a personalului medical cu pacientii ar fi ameliorata. Si comunicarea nu poate sa fie separata de empatia in ceea ce priveste desfasurarea actului medical”, a declarat Catalina Poiana, la Scoala de Vara Internationala a Medicilor Rezidenti si Tineri Specialisti in Medicina de Familie, potrivit Agerpres.
Presedintele CMMB a mai spus ca isi doreste ca medicina de familie sa ajunga o specialitate performanta si a sustinut ca medicul de familie nu este un simplu ‘prescriptor’ si ‘registrator’, ci trebuie sa fie ‘prima veriga’ din sistemul medical care intra in contact cu pacientul.
“Am fost extrem de revoltata cand anumite personalitati vorbesc despre medicina de familie ca despre niste simpli prescriptori de bilete de trimitere. Nu, medicul de familie nu este un simplu prescriptor de bilete de trimitere, nu este un simplu registrator si asa mai departe. Trebuie sa fie profesionistul din sanatate, prima veriga care vine in contact cu pacientul. Este cel care da prima impresie pacientului despre sistemul de sanatate”, a mai afirmat presedintele CMMB.
Etichete: catalina poiana, comunicarea cu pacientii, medici de familie, CMMB
Autor: Adriana Pavel
0 Comentarii