Studiu: Angajatii doresc o solutie completa pentru sanatate care sa le ofere acces la o gama larga de servicii medicale
Studiu: Angajatii doresc o solutie completa pentru sanatate care sa le ofere acces la o gama larga de servicii medicale
Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/studiu-angajatii-doresc-o-solutie-completa-pentru-sanatate-care-sa-le-ofere-acces-la-o-gama-larga-de-servicii-medicale/
Cel mai recent studiu realizat de catre Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) si care a urmarit aflarea beneficiilor de sanatate pentru angajati a aratat ca:
Din perspectiva angajatilor:
• 54% declara ca au o asigurare de sanatate inclusa in pachetul de beneficii oferit de angajator, in vreme ce 67% declara ca au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depaseste 100%, este explicata prin confuzia pe care angajatii o fac intre o asigurare de sanatate si un abonament medical;
• Cand au fost intrebati despre beneficiile oferite de o asigurare de sanatate si cele oferite de un abonament medical, informatiile clare care au rezultat din raspunsuri au fost ca abonamentul medical acopera diverse analize si investigatii, iar asigurarea de sanatate este folosita pentru situatii mai dificile, uneori de urgenta, cum ar fi interventiile chirurgicale sau spitalizarea;
• Respondentii inteleg destul de clar ca abonamentul medical ofera o reducere de cost pentru spitalizare si chirurgie (mai mult de doua treimi), ca serviciile medicale sunt acoperite in reteaua clinicii, nu in afara ei (aproape doua treimi). 61% inteleg ca abonamentul medical acopera preventia anumitor afectiuni si 59% – ca acopera servicii medicale pentru afectiuni existente (59%);
• Confuzia este evidenta in conditiile in care 53% dintre respondenti considera ca abonamentul medical acopera spitalizarea, chirurgia, tratamentul si investigatiile complexe;
• Trei sferturi dintre respondenti inteleg ca asigurarea de sanatate acopera spitalizarea, chirurgia, abonamentul si investigatiile complexe. Totusi, respondentii nu stiu sigur daca se ofera doar reducere la aceste servicii sau ele sunt acoperite integral;
• 62% inteleg ca asigurarea de sanatate acopera servicii medicale atat in tara, cat si in strainatate, incluzand serviciile de preventie (61%);
• Daca 60% intelegeau ca abonamentul medical ofera servicii intr-o singura retea de clinici, si in cazul asigurarilor de sanatate, 56% cunosc faptul ca asigurarea de sanatate, spre deosebire de abonamentul medical, ofera servicii medicale in mai multe retele de servicii medicale. Un procent relevant de 44% nu cunosc exact aceasta informatie (nu stiu sau afirma contrariul);
• 17% dintre cei care au folosit abonamentul medical declara ca abonamentul medical nu acopera: 68% – investigatiile complexe, 23% – interventiile chirurgicale si 9% – spitalizarea;
• 18% din cei care au folosit asigurarea de sanatate declara ca nu au fost acoperite investigatiile speciale, mai complexe;
• Dintre cei care nu au asigurare de sanatate, 51% isi doresc sa beneficieze de acest produs; Dintre cei care nu au abonament, doar 36% si-ar dori sa aiba;
• Intrebati pe cine ar dori beneficiar intr-o asigurare de sanatate, daca ar avea una, 78% dintre angajati au declarat ca si-ar dori ca de asigurarea de sanatate sa beneficieze intreaga familie (partenerul/a si copiii). 45% dintre respondenti mentioneaza ca sunt dispusi sa plateasca 100 lei pentru o astfel de asigurare, iar 28% ar plati o suma intre 101 si 200 lei;
• Elementele de interes pentru angajati intr-un pachet de asigurari de sanatate sunt: analizele de sange, investigatiile si chirurgia.
De asemenea, le-ar placea ca asigurarile sa acopere costurile de spitalizare si de stomatologie.
Din perspectiva angajatorului:
• Din cadrul pachetelor de beneficii pe care le ofera, elementele valorizate cel mai mult de angajatori sunt pachetele pentru sanatate, angajatorii dorind ca angajatii sa fie sanatosi si satisfacuti, ceea ce duce la cresterea productivitatii companiilor;
• Aspectele pozitive ale abonamentelor medicale, din perspectiva angajatorilor, sunt: serviciile de preventie oferite, faptul ca investigatiile gratuite sau cu pret redus sunt benefice angajatilor, o buna relatie cu furnizorul de servicii, dar si calitatea superioara a serviciilor medicale oferite;
• Aspectele pozitive ale asigurarilor private de sanatate includ faptul ca acestea ofera acoperire pentru situatii dificile / de urgenta / accidente, accesul la o gama larga de servicii medicale (preventie, spitalizare, chirurgie, tratament, investigatii complexe), dar si posibilitatea accesarii de servicii medicale in afara tarii;
• Angajatorii prefera pastrarea relatiei cu partenerii existenti in special pentru a evita birocratia;
• Angajatorii isi doresc pachete de sanatate personalizate pe diferite categorii: varsta, sex, angajati cu copii, zona geografica, risc profesional.
Perspective comune angajati si angajatori:
• Angajatorii considera pachetele de sanatate cel mai valoros beneficiu pentru ca il percep ca pe un factor de motivare a angajatilor (stiu ca este foarte apreciat de angajati), iar angajatii motivati vor avea un randament mai crescut la locul de munca;
• Urmatorul beneficiu considerat valoros de angajatori este training-ul.
Studiul a avut doua componente:
• Cantitativ: peste 300 angajati, din companii multinationale si nationale, cu peste 100 de angajati, cu varsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada: octombrie 2014
• Calitativ: 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinationale, domenii de activitate diferite (maximum doua din acelasi domeniu), companii medii si mari, plus 2 mici (aproximativ 50 angajati), perioada: octombrie – noiembrie 2014
In concluzie, angajatii doresc o solutie completa pentru sanatate care sa le ofere acces la o gama larga de servicii medicale, indiferent de numele produsului pentru: preventie, diagnostic, tratament si recuperare.
0 Comentarii